Świadome Odżywianie – Dieta Ketogeniczna

Opis książki: Świadome Odżywianie – Dieta Ketogeniczna

Coraz większa liczba osób zgłaszająca się do mnie z powodu chorób wymagających zastosowania diety ketogenicznej zmusiła mnie do napisania tej książki, by pomóc im w dojściu do zdrowia.

Dieta ketogeniczna

Dieta ketogeniczna, czy inaczej ketogenna to dieta bardzo niskowęglowodanowa. Jest ona skuteczna w takich problemach zdrowotnych jak: nowotwory, epilepsja, autyzm, choroby psychiczne, parkinsonizm, choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, depresja. Jest zgodna ze Złotą Proporcją Żywienia Optymalnego dr Jana Kwaśniewskiego.

W książce znajdziemy: podstawy dietetyki, gotowe przepisy, jadłospisy, tabele wartości odżywczych, naukę bilansowania jadłospisów, naukę wyliczania proporcji między białkiem, tłuszczem i węglowodanami, oraz wszystko co potrzeba wiedzieć by zastosować dietę ketogeniczną. Oprócz porad z zakresu odżywiania znajdziemy w tej książce techniki pracy z emocjami, podświadomością i umysłem, sposoby na CUD, czyli uzdrowienia Ciała, Umysłu i Duszy. Holistyczne podejście do Człowieka jako całości warunkuje zdrowienie. Poruszana jest również tematyka równowagi kwasowo-zasadowej, dobroczynnych bakterii jelitowych, wpływu witaminy D na zdrowie, odrobaczania, ruchu oraz innych istotnych elementów niezbędnych do uzyskania homeostazy.

Ketoza

Celowo okresowo, do wyzdrowienia wprowadzamy się w stan ketozy, czyli taki stan gdzie nie ma węglowodanów z pożywienia. Mózg, krwinki czerwone potrzebują węglowodanów więc organizm zaczyna produkować ciała ketonowe jako paliwo zastępcze dla mózgu. U dorosłej osoby może to być 30 g węglowodanów na dobę a nawet mniej. Należy zaopatrzyć się w aptece w paski do mierzenia ciał ketonowych w moczu (np. Keto – Diastx firmy Bayer) i sprawdzać ich obecność. Może być tych ciał na jeden krzyżyk, najwyżej dwa. Jeśli jest więcej trzeba przejściowo zwiększyć ilość węglowodanów o 10-15 g na dobę, a ciała ketonowe zmniejszą się lub ustąpią. Nie wolno całkowicie rezygnować z węglowodanów. Każdy dla siebie indywidualnie dobiera swoje zapotrzebowanie na ilość węglowodanów ustalając indywidualnym pomiarem ciał ketonowych w moczu, gdyż każdy jest inny i ma inny metabolizm. Po wyzdrowieniu z choroby nie ma potrzeby dalszego stosowania diety ketogenicznej i stosujemy żywienie niskowęglowodanowe, optymalne.

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Ta książka jest tym pierwszym krokiem do zdrowia. Ja wskazuję drogę do zdrowia, zaś każdy z nas musi tę wiedzę posiąść i zastosować sam, by dojść do samo uzdrawiania. Najlepszy lekarz i doradca to ten którego oglądamy codziennie w lustrze.